Известие

Collapse
No announcement yet.

Спря да пали

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз си карам и не се занимавам излишно.Имам пресен пример с едни набити 400 лв,за почти няма нищо.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от pesho_kj Покажи съобщение
      На акумулатора пише 12в, значи за мен е по-акумулатор от този който държи 12.6в. И за коя част на автомобила по-точно 12,2в са "малко"?
      П.С. Имам акумулатор с който купих Пунтото на жената и показва 11,6в вече втора година, да го сменям ли или да си карам с него?
      Принципно акумолатора има 6 клетки.Всяка клетка дава 2,1-2,2 в което прави 12,6-13,2 в като ги събереш.Ако гъктотата на електролита е 1,25 е в добро състояние, ако е по малко не е добре.Прост тест за състоянието на акумолатора може да направиш като закачиш мултицет на клемите, дадеш на контакт и завъртиш стартера за около 5 сек.През това време напрежението на акумолатора не трябва да пада под 10,2 волта.Ако падне повече значи е "свършил".Принципно в покой под 12 волта се смята че акумолатора е за смяна.Но има изключения винаги - аз например на жигулата карах две години с акумолатор който в един момент показваше 10,8 в.Просто имаше мъртва клетка която някак си се беше окъсила, да го кажем надеждно.Пада малко стартовия ток ма ако акумолатора е с достатъчно голям стартов ток може и да не прови проблеми.Проблема е че като падни напрежението се увеличава тока през консуматора което може да доведе до повреждането му.Примерно една крушка е 60 вата, при 12 в през нея протича ток 5А.Ако напрежението падне на 10в, тока през крушката става 6А.При по мощните консуматори като вентилатори и стартери разликата става по голяма, може да доведе до посиняване на колректорите на четките и в някои случаи до повреждане на четките.С малко думе повишената консумация на ток през един консуматор води до бавното и славното му повреждане.Не му знам историята на акумолатора ти, възможно е да те изкара още една две зими възможно е да те остави в най-неподходящия момент.Аз бих го сменил, но може да отидеш на специалист да го натовари с товарна вилка и да му замери електролита.Да не би уреда с който мериш да дава грешка.И накрая, за пример ще дам един акумолатор гигават който беше в пркрасно здраве с идеални параметри на 4 години и една сутрин се оказа че няма никой в него -0,00в.Ей така без предупреждение без да намалява интензитета на фаровете без да се мъчи стартера просто умря.Все пак провепи си акумолатора, провери си и зареждането на алтернатора при дветнати фарове и запален двигател на клемита на акумолатора трябва да показва 13,7-14,2в.Ако е по-малко оправи си зареждането, зареди си акумолатора и тогава вземай решение.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • #18
        Митак, теорията ти за увеличаване на тока при понижаване на напрежението е интересна но не е вярна.

        Ако ми демонстрираш това, че една крушка консумира по-малък ток при 12V отколкото при 10 V, ще получиш от мен каса бира


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Ти дай касата бира, пък аз ще ти демонстрирам каквото поискаш.
          Митак, объркал си се по алюзия с ел.моторите и генераторите. Там като спадне напрежението и стават едни чудесии с тоците и магнитните полета.
          Иначе акумулатора се зарежда до нужната гъстота на електролита ( 1.25) и после се тества с товарна вилка.
          Индиректно това става със зареждане, при което акумулатора държи 12.6+ волта в продължене на часове.
          После, вместо товарна вилка въртиш на стартер и мериш с мултицета. Държи ли над 11 волта е супер. Падне ли под 10 влта е за боклука.
          Алтернаторът или динамото трябва да дават 13.8-14.5 волта.
          Друго в цялата система няма.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Митак, теорията ти за увеличаване на тока при понижаване на напрежението е интересна но не е вярна.

            Ако ми демонстрираш това, че една крушка консумира по-малък ток при 12V отколкото при 10 V, ще получиш от мен каса бира
            Аз си мисля, че мощността просто намалява, ако крушка е 60вата, при 10в напрежение вече става 50вата а тока си е 5ампера. Иначе при работещ двг дава 14,2волта и мисля да си кара с него докато умре.
            Alfa 159 2,4 JTDm Q4
            ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
            ex Alfa 156 1,9 JTD
            ex Alfa 75 1,8

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от pesho_kj Покажи съобщение
              На акумулатора пише 12в, значи за мен е по-акумулатор от този който държи 12.6в. И за коя част на автомобила по-точно 12,2в са "малко"?
              П.С. Имам акумулатор с който купих Пунтото на жената и показва 11,6в вече втора година, да го сменям ли или да си карам с него?
              Както виждам вече са ти обяснили- ЗАЩО
              Когато не знаеш нещо не е срамно..тук говорим за правилните стойности който трябва да показва акумулатора ! А ти ако искаш твоята си я пали и по надолнището
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от pesho_kj Покажи съобщение
                Аз си мисля, че мощността просто намалява, ако крушка е 60вата, при 10в напрежение вече става 50вата а тока си е 5ампера. Иначе при работещ двг дава 14,2волта и мисля да си кара с него докато умре.
                Разбира се, че намалява. И то в квадратична зависимост от напрежението.

                ---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

                Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                Ти дай касата бира, пък аз ще ти демонстрирам каквото поискаш.....
                За теб знам, че си факир


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Извод: кой не знае закона на ОМ-а - да си оди дома

                  А сега по същество... мощността е равна на тока по напрежението (и по косинус фи, ако става дума за мощност в променливотокова верига). Така-а-а... Токът и напрежението могат да се разгледат като една тръба - диаметърът е напрежението, а дебита през тръбата е тока. Започваме да отвиваме кранчето (което играе ролята на "токоограничаващ резистор") и какво се получава - дебита полека-лека се увеличава, колкото повече отвъртаме кранчето и така в един момент кранчето е отворено на макс, т.е. съпротивлението е нула и тока е максимален. Пренесено към схемата с акумулатор и ел. консуматор какво се получава? Когато ел. крушка започне постепенно да угасва (разбирай да свети по-слабо и по-слабо) това означава, че е намалял тока през крушката. И понеже мощността е равна на тока по напрежението (P=U.I) при 50W мощност на крушката (P) (това е константна величина) и 12-13 волта напрежение на акумулатора (I) какво се случва? От уравнението се вижда, че при намаляване на тока (I) се намалява и мощността. Еуементарно е, науи?
                  Last edited by dansguardian; d.m.y г., 15:56.
                  Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                  Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                    Както виждам вече са ти обяснили- ЗАЩО
                    Когато не знаеш нещо не е срамно..тук говорим за правилните стойности който трябва да показва акумулатора ! А ти ако искаш твоята си я пали и по надолнището
                    0,4в са от "Огромно" значение. Въпросът ми беше риторичен.

                    ---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:47 ----------

                    Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                    Извод: кой не знае закона на ОМ-а - да си оди дома

                    А сега по същество... мощността е равна на тока по напрежението (и по косинус фи, ако става дума за мощност в променливотокова верига). Така-а-а... Токът и напрежението могат да се разгледат като една тръба - диаметърът е напрежението, а дебита през тръбата е тока. Започваме да отвиваме кранчето и какво се получава - при диаметър константа се променя само дебита. Пренесено към схемата с акумулатор и ел. консуматор какво се получава? Когато ел. крушка започне постепенно да угасва (разбирай да свети по-слабо и по-слабо) това означава, че е намалял тока през крушката. И понеже мощността е равна на тока по напрежението (P=U.I) при 50W мощност на крушката (P) (това е константна величина) и 12-13 волта напрежение на акумулатора (I) какво се случва? От уравнението се вижда, че при намаляване на тока (I) се намалява и мощността. Еуементарно е, науи?
                    Съответно при намаляване на напрежението мощността също намалява.[COLOR="Silver"]
                    Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                    ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                    ex Alfa 156 1,9 JTD
                    ex Alfa 75 1,8

                    Comment


                    • #25
                      Ми не е баш така. Случвало ми се е напрежението на акумулатора да е 12.2 волта и като въртиш на стартер да пада до 3 волта. Което означава, че тръбата не е ОК и има запушване и като потече водата през нея същата едвам църцори, образно казано, т.е. черпи се огромен ток, в следствие на което пада и напрежението.
                      Така поне пишеше в учебникът по теоретична електротехника на Самуил Фархи
                      Last edited by dansguardian; d.m.y г., 16:06.
                      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        Ти дай касата бира, пък аз ще ти демонстрирам каквото поискаш.
                        Митак, объркал си се по алюзия с ел.моторите и генераторите. Там като спадне напрежението и стават едни чудесии с тоците и магнитните полета.
                        Иначе акумулатора се зарежда до нужната гъстота на електролита ( 1.25) и после се тества с товарна вилка.
                        Индиректно това става със зареждане, при което акумулатора държи 12.6+ волта в продължене на часове.
                        После, вместо товарна вилка въртиш на стартер и мериш с мултицета. Държи ли над 11 волта е супер. Падне ли под 10 влта е за боклука.
                        Алтернаторът или динамото трябва да дават 13.8-14.5 волта.
                        Друго в цялата система няма.
                        Мда за алюзията си прав поувлякох се малко по инерция писах и не се замислих.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                          Извод: кой не знае закона на ОМ-а - да си оди дома

                          А сега по същество... мощността е равна на тока по напрежението (и по косинус фи, ако става дума за мощност в променливотокова верига). Така-а-а... Токът и напрежението могат да се разгледат като една тръба - диаметърът е напрежението, а дебита през тръбата е тока. Започваме да отвиваме кранчето (което играе ролята на "токоограничаващ резистор") и какво се получава - дебита полека-лека се увеличава, колкото повече отвъртаме кранчето и така в един момент кранчето е отворено на макс, т.е. съпротивлението е нула и тока е максимален.......
                          По-правилната аналогия е когато се приеме, че напрежението е разликата между височините на двата края на тръбата а диаметърът и е този на проводника.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            По-правилната аналогия е когато се приеме, че напрежението е разликата между височините на двата края на тръбата а диаметърът и е този на проводника.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #29
                              То общо взето съм допуснал груба грешка, ма се подведох по инерция ги наплесках щото комшията над мене прави ремонт и иска да си слага проточен бойлер 12квт и му обеснявам че не е достатъчно да си смени проводника от бойлера до предпазителя в апартамента щото от апартамента до долу до таблото жицата му е 6мм и няма как да поеме бойлер 12квт, 4 климатика, печка, пералня, сушилня,хладилник с два компресора, едно бойлерче под мивката и прочие дребни уреди, щот не си прай сметка че жена му освен сичко друго ще включи и 2000вт ютия докато с другата ръка си суши косата с 1500 вт сешоар и понеже му правих сметки колко арчи един бойлер 2квт и колко такъв 12квт та между другото наплесках и тва с ламбата.Изложих са деба ама като правя две неща едновренно тъй е.Поне го убедих да отиде в енергото да заяви мощност и да му прекарва новия кабел някой друг, че 7 етажа са си преключение.Ма тва не е извинение за бирата на Любо, ся кой кво писал де е внимавал.Обаче ще ти намеря руска бира путинка.
                              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                                То общо взето съм допуснал груба грешка, ма се подведох по инерция ги наплесках щото комшията над мене прави ремонт и иска да си слага проточен бойлер 12квт и му обеснявам че не е достатъчно да си смени проводника от бойлера до предпазителя в апартамента щото от апартамента до долу до таблото жицата му е 6мм и няма как да поеме бойлер 12квт, 4 климатика, печка, пералня, сушилня,хладилник с два компресора, едно бойлерче под мивката и прочие дребни уреди, щот не си прай сметка че жена му освен сичко друго ще включи и 2000вт ютия докато с другата ръка си суши косата с 1500 вт сешоар и понеже му правих сметки колко арчи един бойлер 2квт и колко такъв 12квт та между другото наплесках и тва с ламбата.Изложих са деба ама като правя две неща едновренно тъй е.Поне го убедих да отиде в енергото да заяви мощност и да му прекарва новия кабел някой друг, че 7 етажа са си преключение.Ма тва не е извинение за бирата на Любо, ся кой кво писал де е внимавал.Обаче ще ти намеря руска бира путинка.
                                Енергото ги интересува до електромера проводника, оттам нататък не им е задължение. Иначе стандартно по апартаментите ходи 6mm2 кабел който ориентировъчно би трябвало да издържа натоварване поне 10kw преди да почне да загрява. Аз в кухнята за едната линия съм пуснал 2,5mm2 и издържа котлони и фурна заедно - 5kw спокойно без да се затопля. Комшията има проточен бойлер 8kw и няма проблеми с инсталацията, захранва го с 4mm2 меден проводник.
                                Сори за оф топика...
                                Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                                ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                                ex Alfa 156 1,9 JTD
                                ex Alfa 75 1,8

                                Comment

                                Working...
                                X